Innovatie met traditie

Jungheinrich gisteren en vandaag. Van het begin van de machinebouwer in 1953 tot de dienstverlener van vandaag.

2011Start van de bouw van een nieuwe fabriek in Qingpu (in het district Shanghai) voor productie voor de Chinese markt.
Eerste steen wordt gelegd voor een nieuw, centraal onderdelendistibutiecentrum in Kaltenkirchen (Duitsland).
2010Proef met nieuwe poedercoatingsinstallatie in de fabriek in Norderstedt.
Productenprogramma wordt verder uitgebreid met warehousemanagement software (WMS).
2009Nieuwe fabriek in Landsberg (Duitsland) voor de productie van elektro pallettrucks.
Opening van nieuw opleidingscentrum in Alphen aan den Rijn (Nederland) voor scholingen, heftrucktrainingen en veiligheidscursussen.
2007Vernieuwing productielocatie Norderstedt.
Ingebruikname van een nieuw onderdelenmagazijn in Bratislava, Slowakije.
Productie van de 50.000e 48 volt elektro vorkheftruck.
2006Opening van nieuwe assemblagelijn voor het Verre Oosten in Qingpu (China)
Oprichting van Occasioncentrum Dresden, waar occasion hef- en magazijntrucks worden gereviseerd.
Oprichting van Jungheinrich Thailand
2005Productie van de 100.000e Jungheinrich truck met AC-draaistroomtechniek
Ontwikkeling van 's werelds eerste vorkheftruck met draaibare cabine
2004Jungheinrich Nederland viert haar 40-ste verjaardag
Samenwerkingsverband met het Chinese Ningo Ruyi voor de productie van Jungheinrich AM 2200 handpallettrucks
Centralisatie van kennis in Duitsland door de sluiting van de fabrieken in Argentan (F), Leighton Buzzard (UK) en Madrid (ES)
2003Verhuizing van Jungheinrich België naar een nieuw filiaal
7 augustus 2003: 50 jaar jubileum van het Jungheinrich concern
Oprichting van Jungheinrich Rusland
2002Oprichting van Jungheinrich Brazilië
Oprichting van "Centre of Expertise System" in Moosburg/Duitsland
Oprichting van "Counterbalanced Trucks Service Centre" in Moosburg/Duitsland
Uitbreiding van de wisselstukkenmagazijn in Norderstedt (Duitsland)
Oprichting van het nieuwe wisselstukkenmagazijn in Lahr (Duitsland)
2001Nieuwbouw van een nieuw onderdelenmagazijn in Zuid-Duitsland en uitbouw van het magazijn in Norderstedt.
Oprichting van Jungheinrich Ierland.
Jungheinrich en Linde richten de E-commerce firma "Supralift" op.
De Silver Arrow, de meest futuristische diesel vorkheftruck wordt aan de wereldpers voorgesteld.
2000Oprichting van Jungheirnich Singapore.
Oprichting van Jungheinrich Lift Truck Corp., USA.
Overschakeling naar US-GAAP
1999Marktinvoering van de nieuw ontwikkelde handpallettruck, de "Ameise 2200".
20.10.1999: de 100-ste geboortedag van de oprichter Dr. Friedrich Jungheinrich.
1998Oprichting van Jungheinrich Portugal.
Beëindiging van het JUPITER-programma
Certificering van het Jungheinrich milieuprogramma volgens DIN ISO-norm 14001.
Eerste reachtruck wordt ontwikkeld voor rolstoelgebruikers.
Uitrusting van alle servicetechnici met moderne laptops.
1997Jungheinrich wordt door de universiteit van St. Gallen uitgekozen tot "Best Practice Company" in de After-Sales.
Serieproductie start voor de elektro vierwiel vorkheftruck EFG-VD 25-30.
Als eerste leverancier biedt Jungheinrich alle diesel- en LPG-vorkheftrucks met hydrostatische of hydrodynamische aandrijving aan.
Oprichting van Jungheinrich Slovenië.
1996Nieuwbouw te Velbert, Bielefeld, Erfurt en Magdeburg
Start van het "JUPITER-programma", met doel leiderschap te behouden in technologie en kosten in magazijntechniek.
De ETX-Kombi 125 winnaar designwedstrijd.
Energieterugwinning voor de reachtruck Retrak® wordt met groot succes geïntroduceerd.
De nieuwe productlijn Swift wordt geïntroduceerd.
Certificering van alle Jungheinrich fabrieken volgens ISO 9001.
Oprichting van Jungheinrich Slowakije.
1995Nieuw verkoopskantoor te Güstrow
Wereldpremière : Eerste heftruck met uitschuifbare mast met centrale beturingshendel "Multi-Pilot".
1994Oprichting van Jungheinrich Polen.
De productievestigingen in Norderstedt, Wandsbek en Lüneburg worden volgens ISO norm 9001 gecertificeerd.
1993Nieuwe verkoopskantoren te Dresden en Bremen.
1992Oprichting van Jungheinrich Tsjechië en Hongarije.
1991Oprichten van een systeemcentrum in Engeland, Italië en Frankrijk.
Nieuw verkoopskantoor te Keulen en Nürnberg.
1990Een nieuwe generatie milieuvriendelijke diesel en LPG-vorkheftruck wordt gepresenteerd.
Oprichten van een centrum voor systeemtoestellen te Hamburg.
1989Nieuwbouw voor de fabriek in Lüneburg: voor speciaalbouw en kleinserietrucks.
1988In Duitsland worden de verschillende diensten - verkoop nieuwe voertuigen, huurvloot en occasieheftrucks, herstellingswerken en klantendienst gecentraliseerd onder één leiding alsook decentraal in Europa.
Nog een nieuw verkoopkantoor te Frankfurt.
1987Met de introductie van een nieuwe generatie Retrak® reachtrucks presenteert Jungheinrich een nieuwe dimensie in ruimtebesparende opslagtechniek.
1986Productieprincipe verandering in Norderstedt : gebruik van het "lopende band" principe
1984Invoering van de modulaire opbouw van trucks.
De volgende afdelingen in de productievestiging in Norderstedt worden volledig computer gestuurd:
- Centrale onderdelenmagazijn.
- Lakstraat voor trucks.
- Montagebanden voor transportmiddelen.
- Nieuw verkoopskantoor te Dortmund
1983Uitbreiding van de gamme naar thermische trucks (YALE) voor Duitsland en Oostenrijk
1982Introductie van 's wereld eerste driewiel vorkheftruck met aandrijving op alle wielen. Daarmee is een alternatief gegeven voor de, al in het leveringsprogramma opgenomen, achteraandrijving.
Introductie van het automatische opslagsysteem ARS.
Nieuwbouw op de fabriek in Norderstedt en opening van de vestiging Heppenheim.
1979Omzet : 533 Millioen DM waarvan 58% in het buitenland.
4100 Medewerkers
1977Marktintroductie van het "Delta"-stellingsysteem.
1976Eerste inzet van robots in de montage.
Oprichting van Jungheinrich België.
Indiensttreding van de 1.000-ste onderhoudstechnicus.
1974Start van een huur- en occasie-organisatie.
De grootste fabriek van handpallettrucks ter wereld, MIC in Frankrijk, wordt overgenomen door Jungheinrich.
1972In de logistieke wereld wint het orderverzamelen steeds meer terrein. Daarom wordt een speciaal apparaat hiervoor ontwikkeld.
Nieuwbouw van de vestiging in Munchen.
1970Oprichting van Jungheinrich Spanje.
1969Oprichting van Jungheinrich Noorwegen.
1968De introductie van de hoogbouw- en smalle gangentruck ETX.
Sterfjaar van Dr. Ing. Friedrich Jungheinrich.
1967Oprichting van Jungheinrich Denemarken.
1966Uitbreiding van de onderneming door de aankoop van terreinen en de start van de eerste fabriek in Norderstedt.
1963Oprichting van Jungheinrich Nederland.
1962Eerste automatisch gestuurde, inductiegeleide trekker "Teletrak": de start van de automatisering in intern transportmiddelen.
Oprichting van Jungheinrich Frankrijk.
1960De eerste stapelaar "Ameise Junior" met disselsturing en startbatterijen maakt het gebruik van pallets voor kleinere bedrijven mogelijk.
Oprichting van Jungheinrich Zwitserland.
1958Inbedrijfname van de fabriek en Hamburg - Wandsbek, een flinke uitbreiding van de productiecapaciteit.
Oprichting van de Italiaanse en Zweedse vestigingen. Ontwikkeling van de eerste Jungheinrich diesel vorkheftruck: de Ameise 65 DFG 15 G.
1957De eerste steen wordt gelegd voor de bouw van de assemblagelijn in Hamburg - Wandsbek.
1956Met de ontwikkeling van de eerste Reachtruck "Retrak ®" is er een mijlpaal bereikt in de ruimtebesparende opslag van goederen.
Eigen elektromotoren ontwikkeling en - assemblage.
Eerste buitenlandse vestiging in Oostenrijk.
1953Oprichting van de H. Jungheinrich & Co. Machinefabrik, Hamburg op 07 augustus 1953.
Eerste elektro vierwiel heftruck "Ameise 55". Opbouw van een eigen filialen- en servicenetwerk: eerste Duitse filiaal in Mühlheim/Ruhr.
1899Geboorte van Friedrich Jungheinrich op 20 oktober 1899

 

 

Online aanvraag

U hebt een vraag? Stuur ons uw aanvraag.

Online aanvraag

Nieuwsbrief aanmelden
Contact

Jungheinrich n.v.
Research Park Haasrode 1105
Esperantolaan 1
3001 Leuven (Heverlee)

016 398711