02.08.2017

Jungheinrich haalt grootste lithium-ion contract ooit binnen

• Intralogistieke dienstverlener ontvangt order voor meer dan 1.000 industriële heftrucks uitgerust met lithium-ion accu's

• Leveringsbestemmingen: Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië en Duitsland

• Lithium-ion technologie versterkt evolutie naar elektrische aandrijvingen

Jungheinrich heeft een order van formaat ontvangen voor meer dan 1.000 heftrucks met lithium-ion accu. Dit is wereldwijd de grootste order ooit voor voertuigen met lithium-ion accu's. Voor de intralogistieke dienstverlener Jungheinrich betekent dit qua omvang de grootste voertuigorder in de om en bij 65-jarige geschiedenis van het bedrijf.

De internationaal actieve klant, die voorlopig anoniem wenst te blijven, wil de heftrucks tijdens de komende maanden gaan gebruiken in magazijnen en verzendcentra in Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië en Duitsland. Meer dan 700 van de industriële heftrucks zijn verticale orderpickers die ontworpen zijn voor gebruik in smalle magazijngangen.

"Jungheinrich is de onbetwistbare nummer 1 voor industriële trucks met lithium-ion accu's", aldus Dr. Lars Brzoska, lid van de Raad van Bestuur van Jungheinrich en verantwoordelijk voor Marketing & Sales. Hij gaat verder: "Deze order betekent een nieuwe mijlpaal op vlak van de elektrische mobiliteit. En het onderstreept Jungheinrichs ongeëvenaarde meesterschap in de lithium-ion technologie."

Jungheinrich is momenteel de enige producent van industriële heftrucks ter wereld die zijn eigen lithium-ion accu's produceert. Vergeleken met conventionele loodzuur accu's resulteert de lithium-ion technologie in gevoelig betere prestaties. De accu's, die in de Jungheinrich-vestiging van Norderstedt in Duitsland worden geproduceerd, zijn intelligent en kunnen communiceren zowel met de heftruck als met de laadapparatuur.

De voorbije drie jaar zag Jungheinrich de verkoopcijfers van lithium-ion accu's jaarlijks met 300% stijgen. Omwille van een continue sterke wereldwijde vraag naar dit product plant Jungheinrich een aanzienlijke uitbreiding van zijn productiecapaciteit. "Momenteel heeft geen enkel ander logistiek merk meer lithium-ion voertuigen in bedrijf dan Jungheinrich. Wij zijn de technologische nummer één van de sector en zetten wereldwijd de standaard. Jungheinrich is de enige one-stop shop voor complete systemen ter wereld – van de laadapparatuur en de accu tot de lithium-ion heftruck zelf. De hoge prestatiecijfers van lithium-ion accu's bieden de mogelijkheid om toepassingsgebieden te elektrificeren waarin momenteel nog interne verbrandingsmotoren domineren", licht Brzoska toe.

Behalve hoge prestaties biedt de lithium-ion technologie voordelen als snellere laadtijden, onderhoudsvrijheid en een bijzonder lange levensduur. De snelle en korte tussentijdse laadtijden maken het virtueel continue bedrijf van vloten 24/7 mogelijk. En tijdrovende accuwisselingen behoren met lithium-ion accu's tot het verleden. Klanten kunnen het nu stellen zonder reserve-accu's of accuwisselapparatuur. En omdat lithium-ion accu's geen gassen of zuur afgeven, zijn speciale laadstations - uitgerust met dure uitlaatsystemen - niet langer nodig.

Nieuwsbrief aanmelden