Magazijnnavigatie voor brede gangen
Bewegwijzering als in de vrachtwagen
Beweeg de muis over de afbeelding om te vergroten
Vraag een advies over maatgesneden magazijnnavigatie
Kenmerken
- Lagere bedrijfskosten
- Berekening van de kortste route naar bestemming
- Automatisch bevestigen aan het Warehouse Management Systeem
- Significante verhoging van de betrouwbaarheid van uw logistieke proces
- Half-automatische hefhoogtepositionering
De magazijnnavigatie in brede gangen maakt een vergelijkbare functionaliteit als bij navigatiesystemen in auto's beschikbaar voor uw magazijn. Deze kan in de volledige voorzone en in de brede gang worden toegepast. In plaats van gps vindt de lokalisatie plaats door middel van optische lokalisatiesystemen met 2D-barcodes aan het plafond of markeringen op de vloer van de hal en een barcodelezer op het dak van iedere heftruck. Maar ook andere lokalisatiesystemen zijn mogelijk. Dankzij de geïntegreerde, halfautomatische hefhoogtepositionering komt de langdurige fijnpositionering van de hefmast te vervallen. Ook hierdoor wordt weer extra tijd bespaard.
De voordelen op een rij
- Overzicht en voordelen
- Halfautomatische hefhoogtepositionering
- Beschrijving
In de kortste tijd. Volgens de snelste route. De magazijnnavigatie in de brede gang brengt de bestuurder volgens de kortste route door het magazijn naar de gewenste locatie. Daarmee behoort het tijdrovende zoeken tot het verleden. Naast de productiviteit verhoogt daarmee de in- en uitslagkwaliteit. Fouten worden vermeden en de bestuurder wordt duidelijk ontlast. Dankzij de halfautomatische hefhoogtepositionering wordt nog meer tijd bespaard. Bovendien kunnen de handmatige scanprocessen bij het in- en uitslaan van volledige pallets door geautomatiseerde bevestigingen aan het Warehouse Management Systeem worden gereduceerd.
Alle laadhulpmiddelen, goederen en magazijnplaatsen worden uitgerust met transponders. Terwijl de bestuurder in de pallet of het stellingvak rijdt, leest het RFID-systeem op de heftruck automatisch de gegevens van de aangebrachte transponders. Via de logistieke interface van Jungheinrich wordt de benodigde informatie naar het Warehouse Management Systeem gestuurd. De RFID-antennes voor het lezen van de transponders kunnen ofwel aan de zijkant van de heftruck of in de vorken worden ingebouwd.
Naast de magazijnnavigatie berekent de logistieke interface de bij de magazijnlocatie behorende hefhoogte. Op het moment dat de bestuurder bij de stelling is aangekomen, “praat” de logistieke interface met de heftruckbesturing. De bestuurder start het uitschuiven van de hefmast, die vanzelf stopt als de juiste hoogte is bereikt. Het systeem neemt de tijdsintensieve fijnpositionering van de bestuurder over, waardoor extra tijd kan worden bespaard. De halfautomatische hefhoogtepositionering werkt desgewenst ook zelfstandig zonder de routegeleiding.