19.12.2014

Jungheinrich stelt de elektrische disselhefwagen ERE C20 voor

De truck is een combinatie van twee beproefde serietrucks van Jungheinrich en kan ingezet worden voor het laden en lossen van vrachtwagens, het transport van goederen en het klaarmaken van orders.

ERE C20
ERE C20

Jungheinrich brengt in december 2014 een nieuwe optie van zijn elektrische disselhefwagen van het type ERE 120 op de markt: de ERE C20. De truck is een combinatie van meerijtruck en pallettruck en kan lasten van maximaal 2.000 kilogram opnemen. Hij werd volledig nieuw ontwikkeld in de Jungheinrich-fabriek in Landsberg (bij Leipzig) en is gebaseerd op standaardmodellen van Jungheinrich: de disselhefwagen ERE 120 en de disselstapelaar EJE C20.  

De ERE C20 is uitgerust met een extra mastheffing. Deze beschikt over een capaciteit tot 700 kilogram. Hiermee kan de pallet via een in de batterijruimte geïntegreerde mast tot op een hoogte van 752 millimeter opgeheven worden. „Daardoor biedt de truck extra inzetmogelijkheden voor orderverzamelen en licht stapelwerk“, verklaart Michael Hohmann, Produktmanager pallettrucks bij Jungheinrich. Door het heffen van de last kunnen de te verzamelen goederen bovendien zonder moeite op de juiste grijphoogte gebracht worden waardoor de rug gespaard wordt.

Hoge acceleratie, laag energieverbruik

De elektrische disselhefwagen is dankzij de compacte constructie bijzonder wendbaar en flexibel inzetbaar – zowel in het magazijn als tijdens het laden en lossen van vrachtwagens. De truck is uitgerust met de huidige generatie van Jungheinrich-draaistroomtechnologie. Het rendement van de onderhoudsvrije rijmotor is precies op deze nieuwe generatie heftrucks afgestemd. Het resultaat is een hoge acceleratie bij een gelijktijdig zeer laag energieverbruik. Michael Hohmann: „Dat zijn de beste voorwaarden voor een snelle en efficiënte goederenoverslag!“

De ERE C20 is uitgerust met het hulpsysteem ProTracLink. Het gaat hierbij om geveerde en gedempte steunwielen die via een schommelkoppeling met elkaar verbonden zijn. Michael Hohmann: „Daardoor beschikt deze truck over uitstekende rijeigenschappen, zowel wat de veiligheid, stabiliteit als ergonomie betreft!“

De truck is voorzien van een zacht afgeveerd, inklapbaar staplatform om mee te rijden over korte en middellange afstanden. Ter bescherming van de bestuurder, truck en de te transporteren last is de aandrijving van de disselhefwagen bovendien uitgerust met het hulpsysteem ShockProtect. Het betreft een op de last afgestemde vering die de schokken voor de bestuurder, het chassis en de goederen aanvullend dempt – vooral bij het rijden over drempels en laadperrons. „Pallettrucks die met dit systeem uitgerust zijn, zijn meteen ook geschikt voor het veilig en perfect ergonomisch laden van vrachtwagens“, licht Michael Hohmann nog toe.

Jungheinrich behoort tot de internationale top van bedrijven op gebied van magazijn transporttoestellen en oplossingen voor opslag en goederenbehandeling. Als producerende logistieke dienstverlener biedt Jungheinrich maatwerk voor de hele intralogistiek waarbij stapelaars, rekken en beheersystemen naadloos samenwerken. Het Jungheinrich aandeel wordt op de Duitse beurs verhandeld.

Online aanvraag

U hebt een vraag? Stuur ons uw aanvraag.

Online aanvraag

Call4Service

U wenst een technieker ter plaatse voor een onderhoud of reparatie?
Maak uw servicemelding

Contact

Jungheinrich n.v.
Research Park Haasrode 1105
Esperantolaan 1
3001 Leuven (Heverlee)

016 39 87 11