19.12.2014

Jungheinrich verwelkomt opname in de MDAX

Groeikoers wordt bevestigd

Hamburg. De onderneming Jungheinrich AG (ISIN DE0006219934) verwelkomt haar opname in de MDAX van de Duitse beurs op 04.12.2014. Zo zal Jungheinrich vertegenwoordigd zijn in de Midcap index die de 50 grootste, beursgenoteerde ondernemingen van Duitsland onder de DAX samenvoegt. De opname in de MDAX geschiedt in het kader van een bijkomende verandering van de samenstelling van de MDAX. De onderneming uit Hamburg die wereldwijd de nummer 3 is op de markt van de intralogistiek, werd op 30 augustus 1990 voor het eerst genoteerd op de Frankfurtse effectenbeurs.

Hans-Georg Frey, Voorzitter Raad van bestuur van Jungheinrich AG: "Met haar beslissing beloont de Duitse beurs de aanhoudend positieve ontwikkeling van onze onderneming. Gezien de grootte van onze onderneming en een omzetgroei met bijna dubbele cijfers dit jaar zijn wij bij MDAX in goede handen. Wij zullen daar nu extra belangstelling voor Jungheinrich-aandelen opwekken. De beslissing van de Duitse beurs is een verdere stimulans voor onze ambitieuze groeikoers."

„Voor dit boekjaar voorspellen we een orderontvangst en een geconsolideerde omzet van tussen 2,45 miljard en 2,50 miljard euro alsook een EBIT tussen 180 miljoen euro en 185 miljoen euro. Daarmee zet onze onderneming een beslissende stap in de richting van een omzet van 3 miljard euro, haar doelstelling op middellange termijn“, zegt Dr. Volker Hues, lid Raad van Bestuur, Financiën. De onderneming zal op het einde van het boekjaar 2014 meer dan 12.500 medewerkers tewerkstellen.

Jungheinrich behoort tot de internationale top van bedrijven op gebied van magazijn transporttoestellen en oplossingen voor opslag en goederenbehandeling. Als producerende logistieke dienstverlener biedt Jungheinrich maatwerk voor de hele intralogistiek waarbij stapelaars, rekken en beheersystemen naadloos samenwerken. Het Jungheinrich aandeel wordt op de Duitse beurs verhandeld.