30.01.2015

IFOY 2015: Jungheinrich in alle categorieën genomineerd

Werden genomineerd: EFG S30s – Counter Balanced Trucks (contragewichtheftrucks) tot 3,5 ton / DFG 540s – Counter Balanced Trucks (contragewichtheftrucks) vanaf 3,5 ton / ECE 225 – Warehouse Trucks (magazijntrucks)/ trolleytreinsysteem (EZS 350 en GTE) – Intralogistics Solutions (intralogistieke oplossingen) 2015

Elektrishe heftruck

Bij de uitreiking van de International Forklift Truck of the Year-awards (IFOY) 2015 toont Jungheinrich ook dit jaar zijn innoverend vermogen op vlak van heftrucks, magazijntrucks en complexe intralogistieke oplossingen. De Hamburgse onderneming werd door een internationale jury van vakmensen in alle vier categorieën genomineerd voor de onderscheiding. "Dit onderlijnt de vooraanstaande rol die Jungheinrich binnen de intralogistiek speelt. Met name de hoge standaard waaraan onze producten en services voldoen, zijn benchmark“, benadrukt Dr. Lars Brzoska, lid Raad van Bestuur Marketing en Sales bij Jungheinrich.

In de categorie Counter Balanced Trucks (contragewichtheftrucks) tot 3,5 ton treedt Jungheinrich aan met zijn elektrische heftruck EFG S30s. Bij de verdere ontwikkeling van de vorige generatie kwam de bestuurder centraal te staan. Onder de slogan "Operation in Mind" heeft Jungheinrich een compleet herzien, uiterst ergonomische en innovatieve bestuurdersplaats ontwikkeld.

Jungheinrich stelt in de categorie Counter Balanced Trucks (contragewichtheftrucks) vanaf 3,5 ton zijn dieselheftruck DFG 540s aan de IFOY-Jury voor. Het voertuig werd aanzienlijk hervormd. Tot de highlights van deze generatie behoort eveneens een nieuw ontwikkelde uiterst ergonomische en innovatieve bestuurdersplaats. Door de nieuwe Jungheinrich-besturingsgeneratie is het gelukt om de bediening van de truck in die mate te verbeteren dat de High-Tech-dieselheftruck nog efficiënter en milieuvriendelijker is.

In de categorie Warehouse Trucks (magazijntrucks) is Jungheinrich vertegenwoordigd met een compleet nieuw product. Bij de ECE 225, een horizontale orderverzameltruck, ligt de klemtoon op de orderverzamelcapaciteit, de energie-efficiëntie en de vormgeving van de bestuurdersplaats met talrijke ergonomische innovaties.

Voor de categorie Intralogistics Solutions (intralogistieke oplossingen) 2015 stelt Jungheinrich een compleet trolleytreinsysteem voor. De bij VEMAG Maschinenbau GmbH, Verden (Aller), in bedrijf genomen complete logistieke oplossing combineert behoefteanalyse, nauwkeurige planning, organisatie van processen, voertuigkeuze en klaarzetten van de trekker. De nieuwe logistieke oplossing bij VEMAG omvat het laden van de trolleytrein, het leveren aan de productieafdelingen, evenals het correct afvoeren van het leeggoed, en gebeurt met trekkers (EZS 350) en aanhangwagens (GTE) van Jungheinrich.

De uitreiking van de IFOY-award wordt dit jaar voor de derde keer georganiseerd. Jungheinrich werd in 2013 en 2014 reeds meerdere keren met de prestigieuze award onderscheiden, met name in de categorieën Counter Balanced Trucks (contragewichtheftrucks) tot en vanaf 3,5 ton evenals in de categorie Warehouse Trucks (magazijntrucks).

Jungheinrich behoort tot de internationale top van bedrijven op gebied van magazijn transporttoestellen en oplossingen voor opslag en goederenbehandeling. Als producerende logistieke dienstverlener biedt Jungheinrich maatwerk voor de hele intralogistiek waarbij stapelaars, rekken en beheersystemen naadloos samenwerken. Het Jungheinrich aandeel wordt op de Duitse beurs verhandeld.

Hebt u vragen, dan kan u zich steeds wenden tot :

Rahel Knorr