27.02.2015

De Logistieke-Interface van Jungheinrich is ‚BESTE PRODUCT‘

Jungheinrich kreeg op LogiMAT 2015 een onderscheiding voor een innovatieve IT-oplossing. De Jungheinrich-Logistieke-Interface van de onderneming uit Hamburg werd in de categorie ‚Software, communicatie, IT‘ uitgeroepen tot ‚BESTE PRODUCT‘. „Deze onderscheiding is het bewijs voor de uitstekende IT-competentie van Jungheinrich in de intralogistiek“, zegt Richard Brandstetter, directeur van Jungheinrich Logistiksysteme GmbH, „en vormt in de praktijk een benchmark.“

De Logistieke-Interface is een interfacesoftware (middleware) die op de truckterminal of een client/server geïnstalleerd wordt. Van daaruit communiceert hij met de truck of andere sensoren op de truck. Bovendien beschikt de standaardsoftware Logistieke-Interface ook over een reeks standaardverbindingswegen die de koppeling aan willekeurige magazijnbeheerssystemen mogelijk maakt. „Op dit moment wordt de Logistieke-Interface in zes verschillende oplossingen van Jungheinrich gebruikt“, vervolgt Brandstetter, „van de Auto Pallet Mover tot magazijnnavigatie – en die tendens stijgt nog.“

Moderne interne transportmiddelen beschikken over steeds meer sensoren en intelligentie. Dankzij de communicatie met deze trucks en hun koppeling aan de sterk variërende IT-structuur, worden de materiaalstroomprocessen duidelijk meer efficiënt, proceszeker en ergonomisch. Jungheinrich gebruikt hiervoor de standaard Logistieke-Interface en maakt zo de koppeling tussen machines mogelijk onder de noemer ‚Industrie 4.0‘. Richard Brandstetter: „De interne transportmiddelen worden door de Logistieke-Interface met het IT-landschap verbonden en van daaruit gestuurd. De praktijk bij onze klanten toont dat de Logistieke-Interface direct tot een aanzienlijke kostenbesparing en productiviteitsverhoging in de interne logistiek bijdraagt.“

De winnaars worden door een onafhankelijke jury gekozen. Deze jury evalueert de mededingers volgens vastgelegde criteria tijdens de voorbereiding van de beurs. Tot de juryleden behoren vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, de wetenschap en de media. De prijs is ondertussen een van de meest begeerde onderscheidingen in de intralogistiek geworden.

Jungheinrich behoort tot de internationale top van bedrijven op gebied van magazijn transporttoestellen en oplossingen voor opslag en goederenbehandeling. Als producerende logistieke dienstverlener biedt Jungheinrich maatwerk voor de hele intralogistiek waarbij stapelaars, rekken en beheersystemen naadloos samenwerken. Het Jungheinrich aandeel wordt op de Duitse beurs verhandeld.

Hebt u vragen, dan kan u zich steeds wenden tot :

Rahel Knorr