18.05.2015

Jungheinrich op IFOY 2015 tot winnaar uitgeroepen in de categorie Counter Balanced Trucks tot 3,5 ton

Op de International Forklift Truck of the Year (IFOY) Award van dit jaar sleepte Jungheinrich in de categorie Counter Balanced Trucks tot 3,5 ton de IFOY Award in de wacht. De prijs werd toegekend aan de EFG S30s van de Hamburgse onderneming door een prestigieuze jury bestaande uit internationale vakjournalisten.

„De nominatie en bekroning andermaal van onze trucks op IFOY 2015 doet ons veel plezier en bewijst duidelijk dat Jungheinrich altijd opnieuw technologische maatstaven in de sector zet!“, zegt Marcus Karst, hoofd van de afdeling Verkoop Marketing bij Jungheinrich. De Hamburgse onderneming werd de afgelopen jaren reeds meerdere keren met de prestigieuze award onderscheiden, met name in de categorie Counter Balanced Trucks vanaf 3,5 ton en in de categorie Warehouse Trucks. „Daarenboven beklemtoont de nieuwe onderscheiding van onze elektrische contragewichtheftruck EFG S30s wie in deze sector toonaangevend is op het vlak van innovatie en voordelen voor de gebruiker“, vervolgt Karst.

Elektrische contragewichtheftrucks: gebruik tijdens 2-ploegendienst zonder batterijwissel

De bekroonde contragewichtheftruck EFG S30s is de „kleine broer“ van de vorig jaar eveneens met de IFOY Award onderscheiden EFG S40s. De truck die in de Jungheinrich-fabriek in Moosburg geproduceerd wordt, scoort in het bijzonder met zijn hypermoderne, ergonomische werkplek die speciaal ontwikkeld werd met de bestuurder als centraal gegeven. Deze innovatieve werkplek van de bestuurder biedt een allesomvattend en intuïtief bedienbare werkomgeving alsook een volledig herwerkte ergonomische armsteun. Daarbovenop komt een bestuurderdialoogsysteem met nieuw bedieningselement, kleurendisplay, USB-poort en de optie om verschillende hard- en softwaretoepassingen te installeren.

De EFG S30s beschikt ook nog over een eigen energieconcept „Pure Energy“. Dit garandeert een extreem laag energieverbruik. Daardoor kan de truck twee ploegendiensten lang zonder batterijwissel ingezet worden. Sinds februari 2015 biedt Jungheinrich voor een serie van zijn elektrische heftrucks op verzoek 2-ploegendienst aan zonder tussenladen noch batterijwissel.

Jungheinrich behoort tot de internationaal toonaangevende bedrijven op het gebied van heftruck-, magazijn- en materiaalstroomtechniek. Als producerende dienstverlener en aanbieder van intra-logistieke oplossingen staat de onderneming zijn klanten bij met een uitgebreid productprogramma aan vorkheftrucks, logistieke systemen, services en advies. Het aandeel van Jungheinrich wordt op alle Duitse beurzen verhandeld.

Voor meer informatie en/ of hoge resolutiefoto’s, neem contact op met :

Peter Mutton