29.11.2017

Jungheinrich breidt zijn verkoop- en servicenetwerk uit in Zuid-Amerika

In de toekomst zal Jungheinrich via directe verkoop toegang hebben tot de markten in Colombia, Peru en Ecuador. Dit betekent een versterking van de succesvolle inspanningen van het bedrijf in Zuid-Amerika.

Daarnaast zal de in Hamburg gevestigde intralogistieke groep met ingang van 1 januari 2018 Grupo Agencia Alemana overnemen, zijn distributiepartner van oudsher. Jungheinrich is de eerste leverancier van complete intralogistieke oplossingen die in de drie landen met een eigen verkoop- en servicenetwerk vertegenwoordigd zal zijn.

Dr. Lars Brzoska, lid van de Raad van Bestuur voor Marketing & Sales legt uit: "De wereld is weer een beetje geler. Jungheinrich is nu met eigen distributiebedrijven internationaal vertegenwoordigd in 39 landen. Dit onderstreept onze positie als een van 's werelds toonaangevende bedrijven in de intralogistieke sector en is consequent in overeenstemming met onze groeistrategie. Na jaren van succesvolle samenwerking met onze distributiepartner integreren we nu Colombia, Peru en Ecuador volledig in het Jungheinrich-netwerk. Naast onze sterke naverkoopdienst heeft dit ook een impact op de beschikbaarheid van reserveonderdelen en uitgebreide klantenservice. Daardoor zullen we beter geplaatst zijn om het potentieel van de lokale markt optimaal te benutten".

Colombia, Peru en Ecuador behoren tot de snelst groeiende landen in Zuid-Amerika. De positieve ontwikkeling van de marktsituatie in de drie landen heeft de basis gelegd voor Jungheinrich om zijn aanwezigheid in de regio aanzienlijk te versterken. Na de oprichting van directe verkoopvestigingen in Brazilië (2001) en Chili (2016) consolideert Jungheinrich nu zijn positie in Zuid-Amerika.