13.03.2018

Wereldpremière van de ETV 216i: Eerste reachtruck ter wereld met een ge-integreerde lithium-ion batterij

Jungheinrich presenteert de ETV 216i - de eerste reachtruck ter wereld met standaard een geïntegreerde lithium-ion batterij. Jungheinrich benutte consequent de voordelen van deze ruimtebesparende en efficiënte batterijtechnologie bij de ontwikkeling van de truck. Hier-door heeft de ETV 216i een revolutionair truckontwerp.

De nieuwste generatie reachtrucks biedt een aanzienlijk verbeterde ergonomie. Jungheinrich heeft de ideeën en wensen van haar klanten rechtstreeks verwerkt in het ontwerp van de truck. Zo biedt de ETV 216i de bestuurder aanzienlijk meer bewegingsvrijheid en een perfect zicht rondom. Het resultaat is een uitzonderlijk niveau van gebruiksvriendelijkheid en maximale veiligheid in het magazijn. Het bijzonder compacte ontwerp van deze truck resulteert in een maximale behendigheid in het magazijn. In vergelijking met conventionele reachtrucks zorgt de ETV 216i voor een aanzienlijk grotere productiviteit in het magazijn.

Vergeleken met conventionele loodzuur batterijen garanderen de geïntegreerde lithium-ion batterijen een langere levensduur, een onderhoudsvrije werking en betere prestaties. Dit verhoogt de verwerkingscapaciteit en efficiëntie in het magazijn. Vooral de korte laadintervallen maken een 24/7 beschikbaarheid mogelijk waarbij de ETV 216i ladingen tot 1600 kg kan stapelen tot op een hefhoogte van 10,7 meter.

Dr. Lars Brzoska, lid van de Raad van Bestuur van Jungheinrich AG en verantwoordelijk voor Marketing & Sales, legt uit: "De nieuwe ETV 216i is het recentste bewijs van de innovatieve kracht van Jungheinrich. Wij zijn de eerste fabrikant in de branche die consequent de voordelen van lithium-ion technologie al in het ontwerp van de trucks benut. De geïntegreerde lithium-ion batterij maakt van de ETV 216i de meest compacte en best presterende truck in zijn klasse. De klanten van Jungheinrich zullen profiteren van een betere ergonomie, een vlottere manoeuvreerbaarheid en een grotere efficiëntie. In de toekomst zullen we ook consequent de voordelen van lithium-ion technologie benutten in het ontwerpconcept van andere soorten trucks waardoor een geheel nieuwe generatie trucks wordt gecreëerd."