· easyPILOT Follow wint in de categorie ”Warehouse Truck” · Batterijlader SLH 300 is ”Special of the Year” · Dubbele overwinning is het bewijs voor het innovatieve leiderschap van Jungheinrich

Jungheinrich heeft twee lFOY Awards in de wacht gesleept. De horizontale orderpicker ECE 225 met easyPILOT Follow haalde het van alle concurrenten in de categorie ”Warehouse Truck” en de batterijlader SLH 300 werd ”Special of the Year” bij de ”International Intralogistics and Forklift Truck of the Year“ (IFOY) Awards 2018. IFOY wordt beschouwd als de toonaangevende innovatieprijs van de intralogistiek.

Dr. Lars Brzoska, hoofd van de verkoopafdeling van Jungheinrich AG, legt uit: “Twee IFOY Awards in één klap is een bevestiging van het innovatieve leiderschap van Jungheinrich. Ons IFOY motto luidt: It’s about competition. And it’s about winning the competition. De dubbele overwinning dit jaar is het bewijs daarvan en een enorme erkenning voor de prestaties van ons team waar ik ongelooflijk trots op ben. Met de easyPilot follow bieden wij onze klanten een gedeeltelijk geautomatiseerde oplossing die in termen van functionaliteit en voordelen voor de gebruiker veruit superieur is in vergelijking met de systemen van onze concurrenten.  Onze batterijlader SLH 300 is een mijlpaal op weg naar geïntegreerde energieoplossingen. De mogelijkheid om gemengde vloten efficiënt op te laden, maakt de overgang naar het lithium-ion tijdperk zelfs nog aantrekkelijker voor onze klanten.“

easyPILOT Follow

De IFOY Award in de categorie ”Warehouse Truck“ werd in wacht gesleept door easyPILOT Follow van Jungheinrich. Het systeem is een halfautomatische besturing die ervoor zorgt dat de horizontale orderpicker Jungheinrich ECE 225 automatisch zijn bestuurder volgt. Deze draagt een bedieningseenheid in zijn broekzak of aan zijn riem en kan zich dus volledig op het orderpickproces concentreren. De ECE positioneert zichzelf precies zo dat de goederen direct op de juiste plaats op de vorken geplaatst kunnen worden. De truck volgt de bestuurder, stopt op de juiste positie en staat aan de pickplaats dus altijd precies op de plek waar hij nodig is. Hierdoor wordt komaf gemaakt met het tijdrovend op- en afstappen en met de loopafstanden van de pickplaats naar de orderpicker en terug. De easyPILOT Follow maakt foutloze orderpickprocessen en maximale efficiëntie in het magazijn mogelijk.

Batterijlader SLH 300

Jungheinrich krijgt zijn tweede IFOY Award voor de batterijlader SLH 300 in de categorie "Special of the Year". Het toestel maakt indruk met zijn grote verscheidenheid aan voltage, de vele keuzemogelijkheden en een hoog rendement. Met een uitgekiend aantal varianten bereikt het apparaat een optimale prijs-prestatieverhouding voor elke toepassing: de SLH 300 is verkrijgbaar van 15-320A in 24V, 48V en 80V. De lader biedt maximale flexibiliteit aan de gebruiker. Hij is verkrijgbaar met talrijke specifiek uitgekozen opties zoals een volledig grafisch display of Aquamatik-besturing. Uniek is het intelligente watervulsysteem via een niveausensor: als het waterniveau te laag is, wordt het Aquamatik-signaal gegeven door de lader. In dat geval wordt er automatisch water bijgevuld. Zo wordt een langere levensduur van de batterij mogelijk en dus ook een kostenbesparing voor de gebruiker.

Over de IFOY Award

De IFOY Award staat voor efficiëntie en innovatie en wordt omwille van zijn technische expertise beschouwd als de toonaangevende innovatieprijs in de intralogistiek. Elk jaar worden de winnaars geselecteerd door een onafhankelijke jury van vooraanstaande internationale vakjournalisten. De beslissing is gebaseerd op een neutrale test en op een wetenschappelijke innovatiecheck. Beide testreeksen vergelijken de finalisten met hun respectievelijke deelnemende toestellen.

De verantwoordelijke instantie van de IFOY Award - die onder het federale ministerie van Economische Zaken en Energie valt - is de vakvereniging Transporttechniek en Intralogistiek in de VDMA. Met in totaal 10 overwinningen sinds 2013 is Jungheinrich nu de onbetwiste leider in de lijst van IFOY-winnaars.