Jungheinrich viert het behalen van vijf prijzen op de Duitse Design Award 2019. In de categorie "Industrie" wordt de reachtruck ETV 216i geëerd met goud. Ook bij de winnaars: onze elektrische palletwagen EJE 116, de heroriëntering van het merk Jungheinrich en de succesvolle presentatie van het bedrijf op LogiMAT. De speciale vermelding van de jury ging naar het nieuwe Jungheinrich-intranet.

Elk jaar presenteert de Duitse Design Council de Duitse Design Award voor uitmuntende producten en baanbrekende projecten die een belangrijke bijdrage leveren aan het internationale designlandschap. Dit jaar kon Jungheinrich in totaal vijf van de begeerde prijzen in de wacht slepen.

De grote winnaar is de reachtruck ETV 216i - zijn volledig nieuwe truckontwerp behaalde goud in de categorie "Industrie". Het geheim van deze innovatieve truck: De volledig geïntegreerde lithium-ion batterij past harmonieus in het algemene truckconcept en maakt van de ETV 216i een knappe performance kunstenaar op het gebied van ergonomie. De bestuurder profiteert van aanzienlijk meer bewegingsruimte en een beter zicht. Het resultaat: een opmerkelijk grotere gebruiksvriendelijkheid en magazijnveiligheid.

De EJE116, een elektrische transpallet en expert in het zuinig transporteren van palletten over korte afstanden, wint ook in de categorie "Industrie". Deze truck maakt vooral indruk met zijn compacte, consistente ontwerp en de innovatieve, multifunctionele dissel met geavanceerde sensortechnologie voor een betrouwbare en ergonomische bediening.  Verder wint de strategische heroriëntering van het merk Jungheinrich de categorie "Merkidentiteit". Jungheinrich wordt gezien als een naadloze, holistische merkbeleving over alle contactpunten heen. Dit uit zich ook in de succesvolle verschijning op de jaarbeurs LogiMAT die de categorie "Beurs en tentoonstelling" won.

Michael Niebuhr, hoofd van Industrieel Ontwerp Jungheinrich AG, legt uit: "We zijn er trots op dat de innovatieve ontwerpbenadering van Jungheinrich beloond wordt met in totaal vijf onderscheidingen in 2019. Dit is een fantastisch resultaat dat ons motiveert ons visionaire denken voort te zetten en te blijven openstaan voor nieuwe technologieën en ontwerptrends. Voor ons betekent design meer dan alleen maar het uiterlijk van het product. Het is het gezicht van ons bedrijf, een belangrijk onderdeel van ons succes en een visuele uiting van kwaliteit en innovatie.”

De Duitse Design Award is de internationale premiumonderscheiding van de Duitse Design Council. Haar doel is unieke designtrends ontdekken, presenteren en eren. Daarom krijgen de beste inzendingen voor product- en communicatiedesign elk jaar prijzen toegekend die allemaal op hun eigen manier baanbrekend zijn in het internationale designgebeuren. De Duitse Design Award begon in 2012, is één van de meest erkende designwedstrijden wereldwijd en geniet een reputatie die veel verder reikt dan de specialistenkringen.

De Award wordt gegeven door de Duitse Design Council - de voornaamste autoriteit in Duitsland inzake branding en design. In 1953 opgericht als een stichting op initiatief van het Duitse federale parlement steunt de Design Council de bedrijfswereld bij het realiseren van merkwaarde door middel van design. Dit maakt van de Duitse Design Council een van 's werelds toonaangevende competentiecentra voor communicatie en merkmanagement op het gebied van design. Naast industriële verenigingen en instellingen bestaat het exclusieve ledennetwerk van de stichting in het bijzonder uit eigenaars en merkdirecteurs van vele bedrijven met een grote naam.

Online aanvraag

U hebt een vraag? Stuur ons uw aanvraag.

Online aanvraag

Contact

Jungheinrich n.v.
Research Park Haasrode 1105
Esperantolaan 1
3001 Leuven (Heverlee)

016 39 87 11