25.07.2019

Best of Industry Award voor cross-technologie batterijlader SLH 300 van Jungheinrich

Het Jungheinrich SLH 300 batterijlaadsysteem heeft de Best of Industry Award gekregen in de categorie Operationele Technologie.

Jungheinrich - Best of Industry Award 2019

De SLH 300 vertegenwoordigt een nieuwe generatie hoogfrequente batterijladers die zowel geschikt zijn voor loodzuur batterijen als voor lithium-ion batterijen. Bij de verduidelijking van zijn beslissing heeft de jury het belang van cross-technologie interconnectiviteit en ondersteuning van verschillende laadtechnologieën onderstreept. Volgens de jury combineert de SLH 300 het beste van beide werelden. De interne ontwikkeling bij Jungheinrich, geproduceerd in zijn productie-eenheid in Norderstedt (Duitsland), is een essentiële component van de systeemoplossing van Jungheinrich, die Jungheinrich gebruikt om aan zijn klanten een volledig, geoptimaliseerd pakket aan te bieden met inbegrip van truck, besturingssysteem, batterij en laadsysteem.

“De SLH 300 verenigt een perfecte oplossing voor de behoeften van de snelgroeiende lithium-ion markt en nieuwe en intelligente oplossingen voor de markt van loodzuur. Dit maakt van de nieuwe SLH 300 een echte mijlpaal in de markt van batterijladers. Door het gebruik van communicatie interfaces die een substantieel toekomstig potentieel bieden, alsook een uitstekende energie-efficiëntie en een gestandaardiseerde en intuïtieve aanpak op gebied van gebruik, hebben we ons tot doel gesteld om de klant te overtuigen van de voordelen van de Jungheinrich technologie,” legt Dietrich Vahldiek, Hoofd van Product Management & Development voor Energie-opslag Systemen en Laadsystemen bij Jungheinrich uit.

Een zorgvuldig geselecteerde reeks versies zorgt ervoor dat het toestel in elke toepassing een optimale prijs-kwaliteitverhouding biedt: de SLH 300 is beschikbaar met ondersteuning voor 15-320A en is geschikt voor vele truck spanningsklassen en veel verschillende nationale netspanningsklassen. Het biedt een maximale flexibiliteit voor de gebruiker en is verkrijgbaar met tal van goed doordachte opties, bijvoorbeeld een volledig grafisch display of een geautomatiseerde Aquamatik vul controle-eenheid. Dit is een uniek kenmerk bij vergelijkbare producten - een toestel met een intelligent vulsysteem met een sensor die detecteert wanneer het vulniveau te laag is, waardoor de batterijlader het Aquamatik signaal doorgeeft. Dit initieert dan een automatische vulling, die de levensduur van de batterij verhoogt en kostenbesparend werkt voor de gebruiker. Het is ook mogelijk om andere, nieuwe netwerkopties te integreren.

Het laadsysteem is ook uitzonderlijk eenvoudig in te stellen en te gebruiken. De SLH 300 is een modulair systeem dat gebouwd is met modules in cascade in een basisbehuizing. Het bevat een netvoeding aangepast aan het land, stroommodules, een display unit en andere operationele extra’s. Alle toestellen in de reeks zijn ontworpen om aan de muur bevestigd te worden of rechtstaand geplaatst te worden. Van zodra ze bevestigd of geplaatst zijn, kunnen de compacte en lichte batterijladers onmiddellijk gebruikt worden. Het intelligente gebruiksconcept zorgt ervoor dat de toestellen makkelijk te gebruiken zijn, en de LED statusindicator is zelfs vanop een grote afstand zichtbaar.