Call4Service
Contactformulier
Nieuwsbrief
Vacatures
Persbericht - ZF SChweinfurt
Persbericht - 20/10/2021

Samen in de race voor e-mobiliteit en duurzaamheid: Nico Rosberg wordt merkambassadeur van Jungheinrich

Jungheinrich en Nico Rosberg zetten zich gezamenlijk in voor elektromobiliteit en duurzaamheid. De duurzaamheidsondernemer en Formule 1-wereldkampioen van 2016 zal voortaan als merkambassadeur de toonaangevende aanbieder van intralogistieke oplossingen vertegenwoordigen.

”Nico Rosberg is niet alleen een icoon van de autosport, maar als investeerder en visionair deelt hij ook de passie van Jungheinrich voor duurzame technologieën om het klimaat te beschermen”, zegt Dr. Lars Brzoska, voorzitter van het bestuur van Jungheinrich AG. De voormalige Formule 1-piloot is medeoprichter van het Greentech Festival, een wereldwijd platform voor toekomstige technologieën op het gebied van mobiliteit, voeding, landbouw, financiën, mode en energie. Sinds zijn pensioen uit de Formule 1 is Rosberg een prominente voorstander van elektromobiliteit en duurzaam ondernemen. “We hebben nieuwe visies en slimme technologieën nodig voor onze planeet. Dit betekent ook dat we de elektrificatie en decarbonisatie moeten versnellen in alle sectoren van onze economie, vooral de mobiliteit”, aldus Rosberg. “Ik neem samen met Jungheinrich het voortouw in de race naar e-mobiliteit.”

Jungheinrich heeft zich al sinds de oprichting ingezet op elektromobiliteit en is een pionier en innovatie-aanjager van de lithium-ion technologie. Precies tien jaar geleden lanceerde Jungheinrich als eerste fabrikant van hef- en magazijntrucks ter wereld een serietruck met een lithium-ion batterij.

We willen duurzame waarden creëren – Jungheinrich en Nico Rosberg delen dit doel”, legt Dr. Brzoska uit. “Nico geeft een gezicht aan ons engagement en ons werk. Tegelijkertijd willen we samen ideeën ontwikkelen en werken aan concrete oplossingen en toepassingen voor elektrificatieoplossingen, energie-efficiëntie en duurzaamheid om te laten zien wat er zo allemaal mogelijk is in het magazijn van de toekomst. Samen met onze nieuwe merkambassadeur Nico Rosberg zullen we dit engagement ten aanzien van onze klanten en het publiek nog meer centraal stellen in ons werk.”

Over Nico Rosberg
Nico Rosberg werd geboren in 1985 in Wiesbaden (Duitsland) als zoon van Formule 1-wereldkampioen Keke Rosberg. Nico racete elf jaar in de Formule 1 en behaalde in 2016 de wereldkampioentitel. Sinds zijn vertrek uit de Formule 1 is Nico Rosberg actief als duurzaamheidsondernemer en investeerder in groene technologieën en start-ups op gebied van mobiliteit. Zijn team is gevestigd in Monaco en beheert een verscheidenheid van projecten. Het wordt ondersteund door een geëngageerd team van internationale experts in Monaco, Groot-Brittannië en Duitsland.

Nico Rosberg heeft in tal van succesvolle start-ups geïnvesteerd zoals Lilium, Volocopter, What3Words, Tier en Formula E. In 2018 ontving hij de milieuprijs “GreenTec Entrepreneur of the Year“ voor zijn engagement in duurzame innovaties. Eén jaar later richtte Nico Rosberg het Greentech Festival op, een wereldwijd platform voor toonaangevende groene technologieën en een duurzame levensstijl. In 2020 richtte hij Rosberg X Racing op, een team dat hij als CEO leidt en dat meedoet aan de raceserie Extreme E. De serie vestigt de aandacht op de effecten van de klimaatverandering en ondersteunt de introductie van elektrische voertuigen op zoek naar een koolstofarmere toekomst voor onze planeet.

NAAR OVERZICHT PERSBERICHTEN