Call4Service
Contactformulier
Nieuwsbrief
Vacatures
Stage Debrunner
ORIGINELE RESERVEONDERDELEN VOOR DE HELE WERELD

Geavanceerd centraal magazijn voor Jungheinrich onderdelen

Als hoofdaannemer voor holistische logistieke oplossingen hebben we ons eigen onderdelencentrum gepland en gebouwd: met een magazijnruimte van 20.000 vierkante meter voor meer dan 65.000 artikelen in 110.000 opslaglocaties.

WMS, hoogbouwmagazijn, automatisch magazijn voor kleine onderdelen en vorkheftrucks in naadloze samenwerking

Om de beste voorwaarden te creëren voor een wereldwijd logistiek netwerk, besloten we een nieuw centraal onderdelenmagazijn te bouwen in Kaltenkirchen, vlakbij Hamburg, dat het vorige onderdelenmagazijn en de managementlocatie in Norderstedt verving. De systeemoplossing omvat verschillende reksystemen, vorkheftrucks uit ons assortiment en ons eigen Ware Management System (WMS). We hebben ons centrale magazijn zelf ontwikkeld en geïmplementeerd, als een algemeen bedrijf dat zich bezighoudt met complete logistieke systemen.

De kern van het automatische magazijnsysteem is een hoogbouwmagazijn met 7 gangen en ruimte voor 21.168 pallets, evenals een automatisch kleingoedmagazijn met 8 gangen en 80.000 containerlocaties. Daarnaast heeft het nieuwe logistieke centrum aparte opslagruimtes voor snel te verplaatsen artikelen, bulkgoederen en gevaarlijke stoffen en een structureel gescheiden exportgebied.

Artikelen worden afhankelijk van orders samengevoegd in dozen, speciale logistieke dozen of op pallets in het orderverzamelgebied op tien containerwerkplekken en acht gecombineerde orderverzamelwerkplekken voor pallets en containergoederen. De afzonderlijke gebieden zijn met elkaar verbonden via transportbanden met een totale lengte van meer dan twee kilometer.

Stefan Brehm
Head of Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG.

"Binnenkomende orders worden efficiënter afgehandeld, zodat onze klanten hun bestelde reserveonderdelen sneller in huis hebben."

Een nieuwe standaard in onderdelenlogistiek

De productiviteitsstijging in de magazijnlogistiek dankzij het centrale onderdelenmagazijn bedraagt meer dan 50 procent. We verzenden dagelijks meer dan 11.000 onderdelen wereldwijd. Tot 1.000 onderdelen per uur in drie tijdzones (Amerika, Centraal-Europa en Azië) kunnen worden verzonden dankzij de op maat gemaakte logistieke systeemoplossing.

De 3.800 vierkante meter kantoorruimte in het onderdelencentrum is ingericht als een open kantoorruimte. "Transparante en directe communicatiekanalen tussen medewerkers zijn een duidelijk voordeel van dit ruimteconcept. Binnenkomende orders worden efficiënter afgehandeld, zodat onze klanten hun bestelde reserveonderdelen sneller ontvangen", zegt Stefan Brehm, manager bij Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG.


< terug naar het overzicht