Chat gedeactiveerd
Op dit moment willen wij u de mogelijkheid bieden om via chat contact met ons op te nemen. Vanwege uw huidige cookievoorkeuren kunnen wij de chat nog niet weergeven.
Accepteer onze 'voorkeurscookies' om de chatfunctie te activeren.
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Producten
Producten
Producten
Producten
Producten
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Diensten na verkoop
Diensten na verkoop
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Over ons
Referenties
Referenties
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Over ons
Heftruck | Jungheinrich | Rekken
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Webshop
Heftruck masten spelen een cruciale rol in de efficiëntie en productiviteit van uw magazijn. De keuze van de mast beïnvloedt de prestaties en veiligheid van uw intern transport. In deze gids ontdekt u de verschillende soorten masten, hun toepassingen en hoe u de beste keuze maakt voor uw bedrijf.
Een heftruckmast is het verticale hefmechanisme waarmee goederen omhoog en omlaag worden bewogen. Masten zijn ontworpen om lasten op verschillende hoogtes te plaatsen en zijn essentieel voor de werking van heftrucks, reachtrucks en stapelaars.
Er zijn verschillende soorten masten. De keuze van de mast hangt af van uw werkomgeving, het type lading en de hoogte die u moet bereiken.
Eendelige mast – Simplex
Deze eendelige mast heeft een enkelvoudig frame en een beperkte hefhoogte. Bij de simplex mast blijft de masthoogte onveranderd, ook bij het heffen. Deze mast is een eenvoudige oplossing voor toepassingen die geen hoge hefhoogte vereisen.
Eendelige mast – Mono
De eendelige mono mast is een centraal geplaatste mast, geschikt voor lage hefhoogten waarbij de operator vaak dicht bij de heftruck werkt. Bijvoorbeeld wanneer de heftruck als werktafel gebruikt wordt. Het voordeel van deze mast is dat je hem gemakkelijk kan verplaatsen met een zeer beperkt risico op letsels.
Tweedelige mast met beperkte vrije heffing
Deze mast bestaat uit 2 delen en heeft 2 cilinders aan beide zijkanten. De tweedelige mast heeft een beperkte vrije heffing. De mast heeft geen centrale hefcilinder wat maakt dat je een zeer duidelijk zicht hebt op de lading en vorken van uw truck.
Tweedelige mast met centrale hefcilinder
Deze mast bestaat uit 2 delen met een maximaal bereik voor vrije heffing. Hij combineert een hoge hefhoogte met een lage masthoogte. De tweedelige mast met centrale hefcilinder is uitermate geschikt voor stapelwerkzaamheden in hallen met lage plafonds, op vrachtwagens met gesloten laadbak en op plaatsen waar de heftruck door lage deuropeningen moet rijden.
Tweedelige mast met zijcilinders
Deze mast bestaat uit 2 delen en heeft 2 cilinders aan de zijkanten van de mast. Deze mast zorgt voor een geoptimaliseerd zicht wat zorgt voor een eenvoudige en veilige vorkpositionering. Deze mast laat vrije heffing toe, nuttig voor toepassingen op lage hoogtes.
Driedelige mast met centrale hefcilinder
Een driedelige mast met centrale hefcilinder en maximale vrije heffing voor zeer hoge hefhoogtes in combinatie met een lage masthoogte. De hogere hefhoogte maakt een hogere vrije heffing mogelijk. Deze mast is bijzonder geschikt voor stapelen of toepassingen op vrachtwagens met gesloten laadbak en meest gebruikt in distributiecentra, magazijnen en andere toepassingen op grote hoogte.
Driedelige mast met zijhefcilinders
Een driedelige mast met zijhefcilinders en maximale vrije heffing voor hoge hefhoogtes in combinatie met een lage masthoogte. De cilinders aan de zijkant bieden een goed zicht op de vorken en lading. Net zoals de mast met centrale hefcilinders is er ook bij deze een hogere vrije heffing nodig. Deze mast is bijzonder geschikt voor stapelen of toepassingen op vrachtwagens met gesloten laadback en meest gebruikt in distributiecentra, magazijnen en andere toepassingen op grote hoogte.
Meet de hoogste stellingplank van jouw magazijnstelling om de vereisten voor het heffen te bepalen en tel 150-200mm bij op de gemeten hoogte. De extra ruimte geeft de bestuurder extra ruimte om de last uit de rekken te tillen, zodat hij niet met het product hoeft te slepen bij het laden en lossen van de rekken.
De keuze voor een dubbele of juist enkele cilinder voor de vrije heffing hangt af van het soort werk. Wie veel pallets opneemt, kiest vaak voor één cilinder in het midden, omdat het zicht op de vorkpunten dan beter is. Wie lange afstanden rijdt, heeft baat bij optimaal zicht op de rijweg. In dat geval ligt de keuze voor dubbele cilinders voor de hand. Voor werkzaamheden in krappe ruimtes moet de functie vrije heffing worden overwogen. De functie vrije heffing maakt het mogelijk de vorken tot een bepaalde hoogte te heffen met ingeklapte mast.
Bij de aanschaf of lease van een heftruck is het belangrijk om de mast zorgvuldig te kiezen.
Stel uzelf de volgende vragen:
Door deze factoren in overweging te nemen, voorkomt u problemen zoals een heftruck die niet door een deur past of een mast die onvoldoende draagvermogen heeft.
De juiste heftruck mast kiezen kan complex zijn, maar het is essentieel voor de veiligheid en efficiëntie van uw magazijn. Heeft u hulp nodig bij het maken van de beste keuze? Onze specialisten staan klaar om u te adviseren.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek welke heftruckmast het beste past bij uw toepassingen!
Nieuwsbrief
Inschrijven